mandag 21. juni 2010


En sommerdrøm...

"Jeg merker at bloggen får mindre og mindre oppmerksomhet om dagen. Det gode været de siste dagene, og ellers fullt program er noen av grunnene.
Samtidig så er vår etterlengtede ferie ikke så altfor langt unna, så det kommer til å være lite aktivitet her inne i tiden som kommer..."

I det siste Sköna Hem, som jeg nylig kjøpte, kom jeg over et fantastisk sommerhus i Hornbæk. Det jeg falt for ved første øyekast var faktisk uteplassen, inngangspartiet, og eksteriøret eller.
Og kanskje aller mest fordi vi selv kommer til å gå for noen lignende vinduer, som en kontrast mot mørkere kledning. Jeg synes det blir så rent med de hvite vindusrammene mot den mørke veggen, og når hele interiøret går i hvitt, fra gulv til tak (som hos oss), gir dette en fin brytning, uten at det blir dystert...
Dobbeldør med vindu over, er også noe vi ønsker oss;)















Det får bli med en drøm foreløbig, for vårt eget hus kommer nok ikke til å være klart på en god stund ennå. Men den som venter på noe godt...;)



Tolix krakkene har endelig kommet, 
og de er allerede på plass i kjøkkenet! 
Det ble kjempebra, og jeg skal prøve 
å få knipset noen bilder en av dagene:)


Ønsker alle en fin kveld:)

Klem
Kjersti



21 kommentarer:

  1. Oi, fantastisk flotte bilete! Eg er så glad i brunsvart utandørsfarge som kontrast mot lyst interiør!

    Ha ei god veke. :)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! Falt veldig for terrassen og stolene på den. Fine kurvmøbler. :)

    SvarSlett
  3. Synes alt var fint eg! :) Lekkert rett og slett! Elska lampane over bordet! Har enno ikkje kjøpt...

    Ha ei vakker veke!
    God klem!
    Elin
    ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  4. Der kom jeg på at jeg har kjøpt det bladet uten å ha lest det.. hmmm vet ikke hvor det er en gang:)
    Lekkert hus!!
    Håper alt er bra med deg søte venn.

    Klem Tonje

    SvarSlett
  5. Hei Kjersti vennen!

    Håper alt er fint med deg og at du nyter sommeren!

    Ja du vi er jo ikke alene om å blogge mindre nå. Det er så deilig å få være ute mye av tiden så da frister det ikke å sitte inne på et varmt lite kontor. (I mitt tilfelle) Det er deilig med sommer !! :))

    Jeg har ikke vært på en rundtur til mine favoritter på en evighet, og det beklager jeg. Ja du har vel fått med deg hva som har hendt. Men i dag kommer mannen hjem, sitter her og venter med lipglossen min ;)

    Fy så mye flott du har blogget om siden sist!! Åh som jeg gleder meg til å se hippe lyse bilder fra kjøkkenet ;) Jeg vet det blir råbra med Tolix stolene. Super modell forresten !

    Sommerklem fra Aina

    SvarSlett
  6. Så nydelig! Likte spesielt godt spisestuen.Sååå koselig. Nyt sommer og ferietid. Mørke høstkvelder med masse tid til blogging kommer før vi aner det... Gleder meg til å se bilder av kjøkkenet med de nye krakkene på plass. Stor klem fra hanne mette

    SvarSlett
  7. For noen nydelige bilder.. et fantastisk hus du byr på i dag...
    Drømmer er viktig :o) - uansett om de forblir en drøm, eller ender som virkelighet :o)

    Sommerklem til deg.

    SvarSlett
  8. Vakkert, ja hær kan en bare drømme seg bort! Kjempefint det sort mot det hvite! Likte godt hvitt under taket, det gjorde seg jammen, kanskje det er en variant jeg kan bruke på hytta. Takk for tipset. juhu!!! Klæm

    SvarSlett
  9. Lekre bilder ja! Hornbæk er dessuten et fantastisk koselig sted å være om sommeren. Flott blogg du har også - har titt og ofte vært innom.
    God ferie!

    SvarSlett
  10. Oooohhh, lekre bilder. Spisestuen var jo helt vannvittig fin ❤ Også gleder jeg meg til å se de nye krakkene dine. Kjenner jeg deg rett så kommer deg en liten føljetong med nydelige bilder av dem :D

    Jeg har en liten utfordring liggende til deg på bloggen min også forresten. Håper du tar den og ha en flotters tirsdag søta.

    SvarSlett
  11. Lekre bilder og fine husplaner dere har.

    Gleder meg til nye kjøkkenbilder, for jeg ønsker meg også slike krakker. Heldiggris ;)

    Kos deg med god været og ferieplanlegging.

    Klem NL

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder og vakker inspirasjon!

    SvarSlett
  13. godmorgon min vän ♥

    så roligt att du tyckte om mitt nya "rum". jag tänkte att jag skulle piffa till det lite idag. jag tyckte bilden från verandan här i ditt inlägg var så himla fin
    och om jag har riktigt tur så har jag liknade lyktor ute i garaget ;)
    och du vet att jag kommer mer än gärna och hjälper dig, även om jag är helt säker på att du gör det precis lika bra själv, om inte bättre!! men jag tar gärna en kopp kaffe (hi-hi)

    kram på dig och packa lugnt....

    SvarSlett
  14. Så fiiiint! Jag blir otroligt inspirerad, går och funderar på att måla om allt till vitt i stugan = )...ja, den är faktist inte vit = )...men drömmar finns!

    Kram L-L

    SvarSlett
  15. Vakre bilder, ja! Jeg har nettopp opprettet en blogg om en bitteliten og utrolig vakker øy på Vestlandet. Vi jobber for å øke folketallet og bloggen er en måte å nå ut til andre som er interessert i landliv og kanskje går med drømmen om å finne den perfekte lille øy? Stikk gjene innom!

    SvarSlett
  16. Jeg merker at jeg bare må ut og kjøpe det bladet...Så fantastisk!

    Klem 'Mitt og Mine'

    SvarSlett
  17. Wow, vilket vackert hem! Riktigt snyggt!

    Trevlig kväll!
    Kram Mia

    SvarSlett
  18. hej kjersti,
    vilka underbara inspirationsbilder du bjuder på. Min stil, gillar skarpt.

    Tack oxå för dina goa kommentar inne hos mig. Det värmer.

    Och gamla bloggen kommer att få finnas kvar.

    skön kväll.
    kram.

    SvarSlett
  19. Så mye flott inspirasjon!!!
    Jeg merker også at været er med å demper bloggingen litt:)
    Nyt utedager!:)klem

    SvarSlett
  20. Hej,
    Så underbara bilder. Jag fastnade oxå för detta reportage när jag köpte sköna hem.
    Kram J

    SvarSlett